ایشان فرمودند:نمازی که انسان می خواند حاوی خاصیت است که هر کاری را می خواهی جایگزین نماز کنی کفایت نمی کند به هر مقامی می خواهی برسی کلید تمامی خیرات و موفقیت ها نماز است هر چیزی وجه دارد و وجه دین نماز است.

ایشان افزودند:گاها انسان کار های ساده را مقدم بر نماز میکند در حالی که مشهور است هر کاری در  وقت نماز انجام یابد برکت ندارد.

ایشان خاطر نشان کردند:از ارزش نماز به این مورد میشود اشاره کرد که حضرت علی(ع)در میدان جنگ اصحاب میگویند متوجه شدیم که اقا به آسمان نگاه میکند گفتیم که اقا وسط جنگ چرا به آسمان نگاه میکنید حضرت فرمودند:میخواهم ببینم وقت نماز شده یا نه اصحاب گفتند که وسط جنگ چه نمازی حضرت فرمودند:جنگ ما برای نماز است جنگ ما برای اقامه نماز است.     
                                                                                                                                      
ایشان در ادامه فرمودند:نماز و مخصوصا نماز جماعت به قدری ارزش دارد که امام حسین(ع)در کربلا نماز جماعت را ترک نکرد با اینکه میتوانست پشت خیمه بخواند ولی با این کار ارزش نماز و مخصوصا نماز جماعت را نشان دادند.

ایشان همچنین افزودند:شخصی آمد نزد امام صادق(ع)و فرمود آقا استخاره ای جهت تجارت برایم بگیرید حضرت استخاره گرفته و فرمودند:صلاح نیست ولی این شخص رفت به تجارت و سود خوبی بدست آورد سپس نزد امام آمد و فرمود اقا رفتم و سود خوبی هم بدست آوردم پس استخاره شما چرا اینطور درآمد امام فرمودند:یادت هست که فلان شب خسته بودی و خوابیدی و نماز صبح نتوانستی بیدار شوی این نمازی که نخواندی مقصود عدم صَلاح همین نماز بود

ایشان در آخر به روایتی از امام زمان(عج)اشاره کرده و فرمودند:ملعون است ملعون است،کسی که نماز صبحش را به تاخیر بیندازد،تا زمانی که ستارگان آسمان محو شوند.