بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۶ :: حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر

حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر

پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر
خانه سوالات دینی کادر و اساتید حوزه آموزش و پژوهش روضه و سخنرانی موسس حوزه تماس با ما

حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر

پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر

حوزه علميه المهدي(عج)
مطالب وبلاگ

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

سخنی پیرامون انتخابات

۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰

خوش آمد گویی حجت الاسلام والمسلمین خواسته(مدیر محترم حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر) به روحانیون حاضر در مجلس


خوش آمد گویی حجت الاسلام والمسلمین خواسته(مدیر محترم حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر) به روحانیون حاضر در مجلس 


ادامه مطالب به ترتیب قرار داده شده است.



۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضایی(جانباز و مدافع حرم و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه مشگین شهر)در جمع طلاب و روحانیون حاضر


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضایی(جانباز و مدافع حرم و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه مشگین شهر)در جمع طلاب و روحانیون حاضر


ایشان در اول سخنی از حضرت امام فرمودند که اگر حوزه علمیه عقب بماند اسلام یک سیلی می خورد که جبران پذیر نیست.


ایشان فرمودند:معنی ندارد که روحانی عبای خود را بکشد و بگوید من فقط میروم مسجد نمازم را بخوانم اگر روحانی نسبت به زمان نقش ایفا نکند پاسخگو است.


ایشان خاطر نشان کردند:امروز وضعیت حساس است البته همیشه حساس است ولی نقشه دشمن پیچیده است بخصوص در رابطه با ریاست جمهوری.


ایشان افزودند:دشمن ترفند های خاصی دارد اول میگوید تا الان امدید پای صندوق رای چه شده است و اگر میایید کسی که با این ویژگی است به او رای بدهید درحالی که همین ویژگی هارا رهبر معظم ان را نفی میکند.


ایشان در ادامه فرمودند:حضرت اقا مدام میگویند مهم این است که در مرحله اول مردم رای بدهند.


ایشان با یک جمله به سخنرانی خود خاتمه داده و از امام جمعه محترم شهرستان مشگین شهر دعوت به ادامه سخنرانی کردند.


ایشان در اخر فرمودند:حضرت اقا گفتند حوزه هم انقلابی است دانشگاه هم انقلابی است ولی آن نقشی که روحانی ایفا میکند یک استاد دانشگاه نمیتواند آن نقش را ایفا کند زیرا در دست روحانی محراب و منبر است.



شاید این مطلب هم مفید باشد

تاثیر رعایت آداب غذا خوردن در سلامتی


۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین باوقار(امام جمعه محبوب شهرستان مشگین شهر)در جمع طلاب و روحانیون حاضر


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین باوقار (امام جمعه محبوب شهرستان مشگین شهر)در جمع طلاب و روحانیون حاضر


ایشان فرمودند:فتنه در تعریف سیاسیون یعنی فتنه نفوذ روشی که انسان نفوذ کند به یک جریان حضور غیر محسوس در جریان های ارزشی در نظام اسلامی و ضربه زدن به آرمان ها و ارزش ها.


ایشان همچنین افزودند:نفوذ انواعی دارد که یکی از آن ها نفوذ فرهنگی است.


ایشان خاطر نشان کردند:سالیان سال رهبر می گوید تهاجم فرهنگی بعد فرمودند شبیه خون فرهنگی سپس فرمودند ناتو فرهنگی و در اخر فرمودند جنگ نرم تمام این مطالب این است زمانی که دشمن از جنگ سخت شکست خورد و نتوانست به هدف های خود برسد روی می اورد به جنگ نرم.


ایشان افزودند:تهاجم فرهنگی یعنی این که نزدیک انتخابات دختران بدحجاب را به تصویر میکشند و میگویند ایا شما هم رای میدهید و ان هم میگوید بله من هم رای میدهم این چه چیز را نشان میدهد این نفوذ فرهنگی را نشان میدهد.


ایشان خاطر نشان کردند:کم کم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کم رنگ کردند و در یک برهه از زمان گفتند بسیج یعنی خشونت و در رابطه با امام حسین علیه السلام گفتند که رفت به ریاست برسد که کشتنش و امام حسین علیه السلام خشونت طلب است و شروع کردند پشت اهل بیت علیهم السلام کلی حرف زدن که جامعه مدرسین اعلام کرد که سه هزار شبهه فقط به دین اوردند و میخواستند این شبهات را کم کم به خورد مردم بدهند.


ایشان همچنین فرمودند:نفوذ دیگر نفوذ سیاسی است چه قدر دشمن در این راه سرمایه گذاری میکنند و در رابطه با این مساله به انتخابات روبرو اشاره کرده و فرمودند دشمن صراحتاً میگوید فلانی مورد همایت غرب است ایا از فکر و ایا از ایده اش خوششان می اید نه میبینند که پشت این جریانی است که نامحرم به ارمان امام و انقلاب است که اگر ان جریان حاکم شود دیگر هیچ ارزشی باقی نمیماند.


ایشان همچنین خاطر نشان کردند:دشمن میگوید تو برو در مسجد نمازت را بخوان و کاری به عرصه سیاسی نداشته باش بذار کارمان را کنیم همچنانی که 37 سال دستشون بسته شده میبینند که روحانیت آگاه و با بصیرت و شجاعانه ایستاده و اجازه نمی دهد که عناصری بیاید روی کار که نامحرم به ارمان امام و انقلاب باشد.


ایشان همچنین فرمودند:نفوذ جریانی یعنی اینکه میگویند بروید قم و طلبه هایی که کمی طمع به پول دارند وعده پول دهید و وعده های دیگر بدهید و بیارید که ان ها بر علیه انقلاب حرف بزنند و بر علیه ارزش های انقلاب حرف بزنند جالب است که همان طلبه بر شاخه ای نشسته که خود شاخه را از ته قطع میکند.


ایشان در اخر فرمودند:مقام معظم رهبری میگوید حوزه انقلابی ،چون روحانیت نقش دارد در انقلاب اگر روحانی در صحنه نباشد اولین قشر روحانی است که رفتنی است و روحانیت از این مساله غافل است اگر نظام اسلامی حذف شود روحانیت از دیروز حذف شده است.

۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰

عرض ادب کادر و اساتید حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر به مناسبت هفته معلم به محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل حضرت ایت الله سید حسن عاملی


عرض ادب کادر و اساتید حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر به مناسبت هفته معلم به محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل حضرت ایت الله سید حسن عاملی در پایان درس خارج فقه ایشان

۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰

درس اخلاق توسط حجت الاسلام والمسلمین حسن پور


درس اخلاق توسط حجت الاسلام والمسلمین حسن پور


ایشان فرمودند:شقی ترین شخص کسی است که ماه رمضان بیاید و بگذرد و خودش را برای خداوند نتواند اثبات کند و نتواند خودش را مورد رحمت قرار دهد خداوند به تلاش مومن برکت می دهد نباید این فرصت را از دست داد.


ایشان فرمودند:در خواب حضرت عیسی حضرت مریم آمد و فرمود آیا میخواهی به دنیا بیایی حضرت فرمود در دنیا چند فضیلت است که میخواهم بیایم 1در زمستان سرد و سوزناک وضو بگیرم و نماز بخوانم و در روز های گرم روزه بگیرم.



ایشان خاطر نشان کردند:هرکی توفقیق یابد دعاهایش مورد اجابت قرار میگیرد و هرکس بتواند بگوید یا الله این توفیق است پس باید بعد از هر دعا و هر عبادت شکر این توفیق را بجا آورد.


ایشان فرمودند: دعا سه حالت دارد.


1مصلحت باشد مورد اجابت قرار میگیرد.


2جایی که مصلحت نیست بلایی که در سرنوشتش است آن بلا را رفع میکند.


3اگر بلا هم نبود ذخیره آخرت قرار می دهد.


ایشان در ادامه فرمودند:برای بندگی5شرط است


1عمل صحیح: این عمل صحیح در گرو علم صحیح است


2اخلاقیات:اینکه واقف نیستی جواب نده، در فتنه ها مانند شتر بچه باشی که نه کولی دارد برای سوار شدن و نه شیر برای دوشیدن یعنی جوری باشی که از تو سوء استفاده نکنندو...


3از نظر احکام خود ساخته باشد:آگاهی به واجبات و محرمات و عمل کردن به آنها.


4رعایت حقوق:رساله حقوق امام سجاد(ع) را هرموقع متوجه شد و عمل کرد رشد خواهد کرد.


5آداب:هر عملی که می خواهی انجام دهی روش دارد به فرض مثال اگر کسی میخواهد تبلیغ کند ولی روشش را بلد نباشد اثر نخواهد گذاشت.


۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰

سخنرانی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع) توسط حجت الاسلام والمسلمین رضایی(جانباز و مدافع حرم و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه مشگین شهر)


سخنرانی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع) توسط حجت الاسلام والمسلمین رضایی(جانباز و مدافع حرم و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه مشگین شهر)


ایشان فرمودند: حضرت جبرئیل چند ماه قبل تولد امام حسین(ع) خبر آورد که برای پیامبر(ص) نوه و برای شما فرزندی خواهد شد که امتیاز او این است که شهید خواهد شد ولی این امتیاز را نه پیامبر(ص) و نه حضرت زهرا(س)قبول نکردند.

این خبر را سه بار اعلام کرده و مورد قبول واقع نشد تا اینکه حضرت جبرئیل از طرف خدا و عده داد که امتیاز امامت به او داده خواهد شد با این خبر هم حضرت پیامبر(ص) و هم حضرت زهرا(س)قبول کردند.


ایشان همچنین افزودند:کسی خواست که حضرت فاطمه(بنت حسن)را به کنیزی ببرد که حضرت زینب(س)به او دشنمام سختی داد که آن مرد که قصد کنیز گرفتن را داشت از مجلس پا به فرا گذاشت وآن دشنام اشاره به ناپاکی پدر و مادرش داشت.


ایشان همچنین فرمودند: امام حسین(ع) و امام زمان(عج)ویژگی خاصی داشتند که دیگر ائمه میخواستند در رکاب این امامان باشند.


وجه شباهت این دو بزرگوار این است که تمام قد در برابر تمام ظلم ایستاده و خواهد ایستاد و بزرگترین نه گوی جهان هستند.


وجه افتراق این دو بزرگوار این است که در کربلا تمام شد وادامه دارد ولی امام زمان بعد از چند ماهی بر همه جهان غلبه خواهد داشت.


ایشان خاطر نشان کردند:معاویه شخصی فریبکار بود هیچ قدرتی مانند معاویه قدرتمند نبود( چه از جهت جغرافیای حکومتی و چه از جهت ثروتی که داشت)و امام حسین(ع) به فراخور زمان با این شخص برخورد میکرد.


ایشان همچنین به این نکته اشاره کردند که امام حسین(ع) حرکت زکات دهنده ها را عوض میکرد و به مردم نیازمند مدینه و اطراف مدینه میداد معاویه هم با لطافت و محبت نامه ای میداد تا پخش شود تا امام حسین(ع) را با یک وجه زیبا مورد نصیحت قرار دهد ولی امام حسین نامه ای تند به ایشان میداد و میگفتند که اولاً کار خوبی کردم ثانیاً بنای جهاد نهاده ام و شورش نکرده ام  و همچنین تو در این نامه مرا به وحدت دعوت کرده ای در حالی که خوردت حجربن عدی و یاران پیامبر را شهید کردی.


۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰

آموزش خطابه توسط حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری (معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر


آموزش خطابه توسط حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری (معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر)

 

ایشان فرمودند:از ارکان تبلیغ خطیب بودن است.


ایشان در ادامه به ویژگی های خطیب اشاره کرده و فرمودند:


1داشتن استعداد اولیه

الف)قوه حافظه

ب)بیان و زبان روان


2داشتن ویژگی های عاطفی(یعنی بتواند طرف را دوست داشته و با او ارتباط برقرار کند.


داشتن سبک مناسب

الف)خطابه ای(طرف خطاب مردم باشد)

ب)محاوره ای(یعنی دو طرفه باشد)

پ)تلفیقی(جمع محاوره ای و خطابه ای با هم)


3انتخاب موضوع سخنرانی اعم از پژوهشی،سیاسی،مذهبی،اخلاقی،اجتماعی،تفسیری


ایشان در اخر به کار های لازم برای قبل سخنرانی:مشخص کردن مخاطب اعم از خانم،اقا،مذهبی،غیر مذهبی،


مشخص کردن موضوع


شاخه بندی موضوع


مسئله یابی و چینش


مرتبط بودن موضوع و خطبه



۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰
تـابلــو اعـلانــات
حوزه علميه المهدي(عج)مشگين شهر
حوزه علمیه المهدی (عج) هم اکنون با مدیریت و کادر علمی جدید در حال پرورش و آموزش طلاب در مشگین شهر می باشد. بازدید شورای عالی حوزه های علمیه از حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر و پاسخگویی به سوالات طلاب و تحلیل مسائل مربوط به شورای عالی حوزه های علمیه جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوروزی(مدیر کل محترم حوزه های علمیه اردبیل)و پاسخگویی به سوالات طلاب درس اخلاق توسط حجت الاسلام والمسلمین عالی دیدارنوروزی اساتید و کادر حوزه علمیه المهدی عجل الله تعالی فرجه با امام جمعه محترم شهرستان مشگین شهر