حجت الاسلام والمسلمین رسول خواسته در جمع روحانیون وامام جمعه و نماینده محترم مشگین شهر اقای ولی ملکی علاوه بر ارزش های حوزه و ویژگی های حوزه به مساله کمبود بودجه و مشکلات حوزه از قبیل کمبود امکانات و سایر مشکلات اشاره کردنند.

ایشان فرمودند:اساتید بزرگوار و زحمت کش،از فضای معنوی و دلچسب قم جدا شده و با تمام سختی و دشواری ها برای پیشرفت دین به این حوزه امده اند

ایشان همچنان به برخی از مشکلات اساتید اشاره نمودند و فرمودند که اساتید این حوزه تا سال های قبل در اجاره نشینی میگذراندند و با تمام مشکلات جاری باز برای پیشرفت دین به این مشکلات اعتنا نکردند.

ایشان همچنین به فعالیت روحانیون وطلاب حوزه علمیه المهدی(عج)اشاره کرده و فرمودنند:در حال حاضر در مشگین شهر از جمع روحانیون حوزه 17مسجد نماز جماعت برگزار میشود و از جمع طلاب 25مدرسه نماز جماعت برگزار میشود  از ویژگی های حوزه علمیه المهدی(عج)به نماز صبح اشاره کردند و فرمودند در حال حاظر در مشگین شهر 7نماز صبح در مسجد برگزار میشود و ویژگی های دیگر که در جلسه بیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین رسول خواسته مدیر حوزه علمیه المهدی(عج)مشگین شهر با توجه به نقش حوزه علمیه در پیشرفت دین به این نکته اشاره کردند که با توجه به ویژگی حوزه مسئولین محترم باید به حوزه های علمیه اهمیت ویژه ای دهند و در پیشرفت دین نقش بسزایی داشته باشند.